اگر می‌خواهید به یکی از کشورهای همسایه ایران بروید و سفری را در کنار دوستان یا خانواده تجربه کنید، پیشنهاد ما این است که کشور ارمنستان را انتخاب نمایید.

کافی است جاذبه ‌های گردشگری کشور ارمنستان را بررسی کنید. در این صورت مطمئن هستیم که ترغیب می‌شوید حداقل یکبار به این کشور سفر کنید.

البته از آنجایی که خوانندگان بزرگ ایرانی نیز تورهای خود را در کشور ارمنستان برگزار می‌کنند، همین موضوع باعث افزایش سفر ایرانی‌ها به کشور ارمنستان شده است. حتی اگر با هدف شرکت در تور خوانندگان می‌خواهید به ارمنستان بروید، این مطلب را از دست ندهید تا با جاذبه ‌های گردشگری کشور ارمنستان آشنا شوید و اکنون که به این کشور می‌روید، لااقل از مکان‌های زیبای آن دیدن کنید.

مکان ‌های دیدنی ارمنستان که نباید از دست داد

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، شما به یک راهنمای سفر نیاز خواهید داشت تا بتوانید جاذبه‌ های گردشگری کشور ارمنستان را بشناسید و از لحظه لحظه سفر خود لذت ببرید. این مطلب یک راهنمای کامل برای شما عزیزان جهت آشنایی با بهترین جاهای دیدنی ارمنستان می‌باشد. در ادامه مطلب ما را همراهی کنید:

  • معبد گارنی

این معبد که از یونان قدیم در ارمنستان به جا مانده است، یکی از آثار باستانی غیر مسیحی در شهر ایروان می‌باشد و به قبل از مسیحیت تعلق دارد. معبد گارنی به حدی زیبا است که با دیدن آن، یک سفر ماجراجویانه و جذاب را تجربه خواهید کرد. معبد گارنی دقیقاً در ۳۰ کیلومتری ایروان واقع شده است.

معبد-گارنی-1

  • صومعه گغارد

این صومعه در ۳۵ کیلومتری شهر ایروان قرار دارد. نمای بسیار زیبای آن باعث شده که این صومعه تحت عنوان معجزه معماری لقب بگیرد. از نظر موقعیت جغرافیایی، معبد گغارد در عمق صخره‌های بلند قرار گرفته و همین مسئله باعث جذابیت بیشتر صومعه گغارد شده است. اما علت نامگذاری این صومعه چیست؟ از نظر لغوی، واژه
گغارد به معنای سرنیزه می‌باشد. اگر کوه کنار صومعه را نگاه کنید، شبیه نیزه تراشیده شده است. بنابراین
این صومعه به خاطر کوه به نام سرنیزه یا گغارد نامگذاری شده است.

صومعه-گغارد

  • دریاچه سوان

تنها دریاچه ایروان که منبع اصلی تامین آب شیرین در ارمنستان می‌باشد، دریاچه سوان نام دارد. از آنجایی که این دریاچه در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است، به همین دلیل حتی در تابستان نیز هوای خنکی دارد. اطراف این دریاچه، صومعه، کلیسا و رستوران‌های زیادی قرار گرفته است که محیط دریاچه را برای شما زیباتر جلوه می‌دهد.

دریاچه-سوان

  • میدان جمهوری ایروان

اگر به شهر ایروان بروید، دقیقاً در مرکز شهر، میدان جمهوری قرار گرفته است که در اطراف آن موزه تاریخ ارمنستان و ساختمان‌های دولتی واقع شده‌اند. همین موضوع باعث جذابیت مرکز شهر شده است. میدان جمهوری، نماد استقلال در ارمنستان شناخته شده و درگذشته تحت عنوان میدان لنین نامگذاری شده است. لوکس‌ترین هتل‌های ایروان دقیقاً در اطراف میدان جمهوری ایروان قرار دارند.

میدان-جمهوری-ایروان

  • ساختمان اپرا

این ساختمان در میدان آزادی ایروان واقع شده است و شاهکار معماری شناخته می‌شود چرا که مجسمه‌های باشکوهی در داخل این ساختمان قرار دارد و معماری آن واقعاً زیبا می‌باشد. در ساختمان اپرا، تئاترهای زیادی برگزار می‌شود. تماشای تئاتر، یکی از تفریحات رایج در ایروان شناخته شده و به همین دلیل این ساختمان شهرت زیادی دارد.

ساختمان-اپرا

  • کاسکاد

این منطقه که تحت عنوان منطقه هزار پله معروف می‌باشد، به عنوان یکی از مناطق توریستی جذاب در ایروان شناخته شده است و دو بخش مهم شهر ایروان را به یکدیگر وصل می‌کند. از آنجایی که در طراحی کاسکاد، آبنما و فواره‌های زیادی وجود دارد، به همین دلیل از واژه کاسکاد که به معنای آبشار است در نامگذای آن استفاده شده است. لازم به ذکر است که برای راحتی بازدیدکنندگان، پله برقی نیز برای منطقه کاسکاد در نظر گرفته شده است.

کاسکاد

  • موزه تاریخی ارمنستان

اگر می‌خواهید با تاریخ ۵۰۰۰ ساله ارمنستان آشنا شوید، کافی است وارد موزه تاریخ ارمنستان شوید. شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد اقوام، کتب، سکه‌ها، آداب و رسوم، فرهنگ‌ها و تاریخ‌های گذشته کشور ارمنستان به دست بیاورید. این موزه به حدی زیبا است که شما می‌توانید یک روز کامل خود را برای بازدید از بخش‌های مختلف آن کنار بگذارید.

موزه-تاریخی-ارمنستان

  • موزه و بنای یادبود نسل کشی ارامنه

در سال ۱۹۱۵ تا ۱۹۲۳ حکومت عثمانی یک نسل کشی برنامه‌ریزی شده را در بین ارامنه در ایروان به راه انداخت و منجر به کشتار ۶۰۰ هزار طایفه تا یک میلیون و پونصد هزار نفر ارمنی شد. از آن زمان، بنای یادبود برای نسل کشی ارامنه در کشور ارمنستان تاسیس شد.

موزه-و-بنای-یادبود-نسل-کشی-ارامنه

  • موزه آثار خطی ماتناداران

اگر به آثار خطی علاقمند هستید، قطعاً تماشای موزه آثار خطی ماتناداران برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت. در اینجا شما می‌توانید انواع کتب و نسخ خطی را که مربوط به قرن پنجم نیز می‌باشد را مشاهده کنید. ۱۷ هزار کتب کهن در داخل این موزه نگهداری می‌شود.

موزه-آثار-خطی-ماتناداران

  • دژ اربونی

از نظر تاریخی، این دژ به ۷۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد که مهم‌ترین مرکز نظامی در گذشته بوده است و هنوز هم به عنوان با ارزش‌ترین جای دیدنی در کشور ارمنستان شناخته می‌شود. برای بازدید از این دژ کافی است که به جنوب شرقی ایروان بروید.

دژ-اربونی

  • موزه سرگئی پاراجانف

سرگئی پاراجانف یکی از بزرگترین کارگردانان و هنرمندان در کشور ارمنستان می‌باشد که آثار فاخری را از خود به جای گذاشته است. این موزه نه تنها آثار هنری سرگئی پاراجانف را نگهداری می‌کند بلکه به عنوان یک نمایشگاه موقت، کارگاه هنری و محلی برای اجرای موسیقی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد چون هدف از این کار این است که موزه پویایی خود را حفظ کند.

موزه-سرگئی-پاراجانف

  • گالری ملی ارمنستان

این گالری در سال ۱۹۲۱ تاسیس شده است و از بخش‌های مختلف تشکیل شده که در داخل آن نقاشی، مجسمه، چاپ و عکس‌ها نگهداری می‌شوند. تمامی آثار هنری در داخل این گالری، توسط هنرمندان برجسته بین‌الملل و هنرمندان ارمنی خلق شده‌اند.

کلام آخر

آیا دوست دارید یک سفر برنامه‌ریزی شده به کشور ارمنستان داشته باشید تا بتوانید از تمامی جاهای دیدنی ارمنستان که در این مطلب برای شما توضیح دهیم دیدن کنید؟ آیا دوست دارید از لحظه لحظه سفر خود به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید و کمترین زمان را از دست ندهید؟ بهترین راهکار این است که به سراغ خرید تور ارمنستان بروید. قطعاً برای شما مهم است که بهترین قیمت تور ارمنستان نصیب شما گردد. با قصران گشت تماس بگیرید تا انواع تور با خدمات به شما معرفی گردد. قطعاً در چنین شرایطی می‌توانید بهترین قیمت تور ارمنستان را با خدمات عالی دریافت نمایید.

بنر تماس قصران گشت