خانه‌ اپرای ایروان یکی از شاهکارهای ساخته شده در این شهر است که به راحتی می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.این خانه توسط یکی از معروف‌ترین طراحان و معماران ارمنی، الکساندر تامانیان طراحی شده و می‌توان آن را مثال واضح از معماری دوره شوروی دانست. این طراح با الهام گرفتن از معماری سازه‌های شوروی خانه اپرا را طراحی کرده است. این بنا در نهایت در سال 1933 به ثبت رسید و افتتاح شد.

خانه اپرا ایروان با نام آرام خاچاتوریان، یکی از معروف‌ترین اپرا نویسان ارمنی به ثبت رسیده است.  این اپرا نویس در اولین اجرای خود توانست توجه بسیاری را جلب کند. توجه عموم به این خانه به گونه‌ای است که افراد برای حضور در آن صف‌های طویل و دراز را تشکیل می‌دهند.

اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، حتما از خانه اپرای آن نیز دیدن کنید تا علاوه بر زیبایی‌های وصف‌ناپذیر آن، بتوانید از نزدیک با معماری شوروی نیز آشنا شوید.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق‌تر این‌خانه، تاریخچه و معماری آن و در نهایت چگونگی رزرو بلیط برای بازدید از آن بپردازیم. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره چگونگی دریافت ویزای ارمنستان و سفر به این کشور نیز می‌توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی آژانس جهانگردی قصران گشت در ارتباط باشید.

تاریخچه خانه‌ اپرای ایروان

خانه اپرای ایروان شگفتی در قلب این شهر است که توسط معروف‌ترین معمار ارمنی طراحی شده‌است. این‌خانه از دو سالن بزرگ تشکیل‌شده که هر دوی آن‌ها در یک ساختمان قرار دارند و از نظر آکوستیک بسیار عالی هستند. رویای ساخت خانه اپرا در ایروان از زمان‌های دور با اپرا نویسان ارمنی بوده‌است اما محدودیت‌هایی که در زمان استعمار داشته‌اند، آن‌ها را از این‌اقدام باز داشته‌است.

در سال 1868 اولین اپرای بین‌المللی ارمنستان توسط تیگران چوخاچیان که به آرشاک دوم شهرت داشت، ساخته‌شد. این فرد در زمانه خود به بزرگترین آهنگساز ارمنستان شهرت داشته که در بهبه‌ی مبارزه کشورش برای آزادی و استقلال آهنگ‌های فوق‌العاده‌ای را می‌ساخت.

با وجود آهنگ‌ها و اپراهای فوق‌العاده، سبب می‌شد تا کمبود یک خانه اپرا در ارمنستان حس شود. تا این که در سال 1933 تامانیان  تصمیم گرفت اولین خانه اپرای ارمنستان را طراحی کند.

خانه‌ اپرای ایروان

خانه اپرای ایروان کجاست؟

اگر به ارمنستان و شهر زیبای ایروان سفر کردید حتما به خانه‌ اپرای این شهر مراجعه کنید. خانه اپرای ایروان در خیابان تامانیان قرار دارد و دسترسی به آن بسیار ساده است. اگر با تور سفر کرده‌اید نگران نباشید؛ چرا که بازدید از این خانه حتما در لیست اماکنی که قرار است از آن‌جا دیدن‌کنید، قرار دارد.

برای دسترسی ساده‌تر بهتراست از مترو استفاده کنید. مارشال باغرامیان نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان است. پس از طی شدن 1.5 الی 2 کیلومتر به آنجا خواهید رسید. خوب است بدانید که خانه اپرای و میدان جمهوری ایروان با هم 1.5 کیلومتر فاصله دارند.

دیدنی های اطراف خانه اپرای ایروان

پس از اتمام کار ساخت‌و‌ساز خانه اپرای ایروان، بخشی از محوطه بزرگ آن به مجموعه مجسمه‌ها اختصاص یافت. در این محوطه می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌های آهنگسازان حرفه‌ای و اپرا‌نویسان مشهور ارمنستانی را ببینید.

مجسمه این افراد به پاس قدردانی و گرامیداشت آن‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند. این حرکت بسیار زیبا سبب شده تا یاد و خاطره بزرگان موسیقی و هنر ارمنی همیشه زنده بماند. از معروف‌ترین مجسمه‌های موجود در این محوطه می‌توان به خاچاتوریان و شاعر بزرگ هوهانس تومانیان اشاره کرد. البته با فاصله کمی از خانه اپرا یادبودی از یک آهنگساز برجسته‌ دیگر به نام آرنو باباجانیان نیز وجود دارد.

مجسمه آهنگسازان

نحوه خرید بلیط خانه اپرای ایروان

جاذبه‌ های گردشگری ارمنستان مجموعه‌ای از مکان‌هایی هستند که به صورت طبیعی یا به دست بشر ساخته شده‌اند. از طبیعت فوق‌العاده زیبای این‌کشور که عبور کنیم به ساخته‌های بشر می‌رسیم که در میان آن‌ها خانه اپرای ایروان به واسطه داشتن طراحی فوق العاده‌اش توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می‌کند.

برای بازدید از این خانه می‌بایست بلیط آن را تهیه کنید. قیمت بلیط خانه اپرای ایروان با توجه به تاریخ بازدید در روزهای تعطیل و بازه زمانی که این شهر پذیرای توریست های بیشتری است، کاملا متفاوت خواهد بود. برای کسب اطلاعات دقیق درباره هزینه‌ها باید به بخش اطلاعیه سایت خانه اپرا مراجعه کنید. ساعت بازدید از این مکان نیز همه روزه از ساعت 10 الی 14 و 15 الی 20 خواهد بود و شما می‌توانید در این ساعات، از بازدید از زیباترین خانه اپرای ارمنستان لذت ببرید.

سخن پایانی

خانه اپرای ایروان مانند سایر اماکن دیدنی این شهر از محبوبیت زیادی برخوردار است و طرفداران خاص خود را دارد. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این مکان می‌توان به معماری فوق‌العاده آن اشاره کرد که به راحتی توجه همه را به خود جلب می‌کند. باید گفت بکارگیری سبک معماری شوروی در قلب ارمنستان که روزی مستعمره آن بوده است به نوعی یک تابو شکنی به شمار می‌آید.

در کنار معماری فوق‌العاده، ترویج هنر و موسیقی در این مکان از دیگر دلایل محبوبیت خانه اپرای ارمنستان در میان گردشگران به شمار می‌آید. اگر شما هم به بازدید از تاریخ و تمدن کشور ارمنستان و اماکن دیدنی آن علاقه‌مند هستید، تور ارمنستان قصران گشت را از دست ندهید. 

قصران گشت یکی از حرفه‌ای‌ترین آژانس‌های گردشگری است که اطلاعات جامع و کامل در این زمینه را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با تیم پشتیبانی این مجموعه در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  • خانه اپرای ایروان در چه سالی ساخته شد؟
    خانه اپرای ایروان در سال 1933 افتتاح شد و یکی از نمادهای فرهنگی ارمنستان به شمار می‌آید.
  • طراحی معماری خانه اپرای ایروان توسط چه کسی انجام شده است؟
    طراحی این بنا توسط معمار ارمنی، آندرانیک ماندولیان، انجام شده است که از عناصر معماری کلاسیک و مدرن در طراحی خود استفاده کرده است.
  • بهترین زمان برای بازدید از خانه اپرای ایروان چه زمانی است؟
    بهترین زمان برای بازدید از خانه اپرای ایروان معمولاً در فصل‌های بهار و پاییز است که برنامه‌های فرهنگی متنوعی در این مکان برگزار می‌شود.

بنر تماس قصران گشت