میدان جمهوری ایروان قلب تپنده ارمنستان و یکی از جذاب‌ترین میدان‌های این کشور است که همه ساله میزبانی گردشگران زیادی در سراسر دنیا را بر عهده دارد. به طور کلی کشور ارمنستان به واسطه داشتن طبیعت بکر و جاذبه‌های دیدنی فوق العاده، یکی از مقاصد مهم برای سفرهای تفریحی ایرانیان به شمار می‌آید.

این کشور زیبا می‌تواند مبدا خاطرات زیبا و هیجان‌انگیز شما باشد، به شرط آن که پیش از سفر مکان‌های دیدنی آن را بشناسید. جاذبه‌های دیدنی بسیار خاص،  فرهنگ غنی و آداب و رسوم خاص از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن به شمار می‌آید.

اگر قصد دارید سفری متفاوت را در فصلی جدید تجربه کنید، ارمنستان و پایتخت زیبای آن ایروان پذیرای توریست‌ها از سراسر جهان هستند، برای رزرو انواع تور ارمنستان با قیمت متفاوت می‌توانید به آژانس مسافرتی و گردشگری قصران گشت مراجعه کنید. در این مجموعه لیست کاملی از تورهای تفریحی در بازه زمانی مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد.

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی این شهر است که همه ساله میزبانی مراسمات مهم و مختلف مانند رژه نظامیان در روز استقلال ارمنستان را بر عهده دارد. جشن‌های ملی، رقص و پایکوبی‌های عمومی و … از دیگر دلایل جذابیت این میدان به شمار می آید و همین امر سبب شده تا در میان جاذبه‌های دیدنی ایروان و کشور ارمنستان از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

طراحی و معماری فوق‌العاده این میدان به گونه‌ای است که از دور نیز می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. شکل بیضی مانند این میدان امکان تجمع افراد زیادی را فراهم کرده است. به همین دلیل عمده جشن‌های ملی در این منطقه برگزار می‌شود. وجود نورپردازی چشم نواز، دیوارهای محکم و استوار، فواره‌های موزیکال غوغایی به پا می‌کند که همه حاضرین به وجد می‌آیند.

از جذابیت‌های دیگر میدان جمهوری ایروان می‌توان به تاریخچه پرفراز و نشیب ساخت و ساز آن اشاره‌کرد که دنیایی از ‌رازهای تاریخی را در خود پنهان کرده است. در سفر خود به ارمنستان و شهر زیبای ایروان حتما بازدید از این میدان زیبا را در اولویت قرار دهید زیرا تجربه فوق العاده‌ای برای شما خواهد بود، به ویژه اگر در فصل تابستان سفر می‌کنید.

میدان جمهوری در ایروان

تاریخچه میدان جمهوری ایروان

بازدید از جاذبه‌های دیدنی که قدمت تاریخی دارند همیشه باعث می‌شود تا ذهن افراد درگیر نحوه ساخت و ساز آن شود. این که یک بنا در گذشته با چه مشقت‌ها و سختی‌هایی ساخته شده، ارزش آن را چندین برابر خواهد کرد. میدان جمهوری ایروان نیز یکی از میادین تاریخی در کشور ارمنستان است که زخم‌های زیادی از استعمار به تن دارد.

سر آغاز ساخت و ساز این میدان از سال 1924 یعنی دقیقا یک قرن پیش بود که نقشه آن توسط طراح معروف ارمنی، الکساندر تامانیان ارائه شد. طراحی و معماری این میدان تا زمانی که به طراحی امروزی برسد تقریبا 30 سال زمان برده‌است. با توجه به مستعمره بودن ارمنستان و جنگ‌هایی که رخ داده، این میدان ناملایمات تاریخی زیادی به خود دیده و چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است.

اولین بار در سال 1926 یعنی دو سال بعد از طراحی اولیه، طرح بازسازی آن مورد بحث قرار گرفت که به دلایل مختلف با موانعی همراه می‌شد. در نهایت این میدان در سال 1952 به زیباترین شکل ممکن بازسازی شد.

معماری میدان جمهوری

معماری میدان جمهوری ایروان

از مهم‌ترین سوالاتی که بازدید کنندگان درباره این جاذبه دیدنی می‌پرسند، نوع معماری به کار رفته در آن است. بدون شک تاریخ 100 ساله این میدان ناگفته‌های زیادی از روش‌های معماری را به همراه دارد که می توان یافته های زیادی را بر اساس آن ها به دست آورد.

پیش از هر توضیحی بهتر است بدانید که میدان جمهوری ایروان ابتدا میدان لنین نام داشت. لنین یکی از افراد انقلابی مارکسیست روسی بود که نقش بسزایی در ظهوری انقلاب روسیه داشت. پس از انقلاب 1917 این میدان به یاد لنین و با حضور مجسمه او ساخته شد. البته پس از به استقلال رسیدن کشور ارمنستان، این میدان به نام جمهوری ایروان تغییر نام پیدا کرد.

این میدان فوق‌العاده زیبا و دیدنی با چشم‌انداز فوق‌العاده در واقع تنها نام میدان را پوشش می‌دهد. یک مکان بیضی مانند که به دلیل اینکه از هر 4 طرف به خیابان منتهی می‌شود و افراد می‌توانند از مسیرهای مختلف به آن راه داشته باشند؛ نام میدان را دریافت نموده‌است.

طراحی این مکان به گونه‌ای است که در قسمتی از آن یک استخر بزرگ شبیه به یک حوضچه بسیار زیبا وجود دارد. این استخر مستطیلی شکل با فواره‌های موزیکال مزین شده که در شب حالت فوق‌العاده چشم‌نواز به خود می‌گیرد. طراحی مدرن و معماری تک این میدان از مهم‌ترین دلایل محبوبیت آن به شمار می‌آید.

در معماری این بنای ملی تاریخی از ترکیب اشکال به بهترین شکل ممکن استفاده شده‌است. یک بیضی زیبا که میدان را در برگرفته و دو مربع که از ترکیب دو شکل هندسی ایجاد شده و فواره‌ها را در بر می‌گیرد. این بنا با توجه به معماری دولتی بازسازی شده به همین دلیل ظاهر آن با طراحی اولیه تا حدودی متفاوت است. در هر دوره بازسازی بخشی از این میدان دستخوش تغییر شده و به همین علت است که ظاهر آن فرم مدرن و امروزی به خود گرفته است.

جاذبه های دیدنی اطراف میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان به تنهایی و یک تنه بار جذابیت این شهر برای جلب توجه گردشگران را به دوش می‌کشد که البته در کنار آن نباید زیبایی سایر بنا و بخش‌های اطراف میدان را بی‌تاثیر دانست. در سفر به ارمنستان بازدید از این مکان زیبا را فراموش نکنید زیرا علاوه بر خود میدان امکان بازدید از مجموعه‌های سیاحتی بسیار جذابی را برای شما فراهم می‌کند. از مهمترین اماکن و بناهای اطراف این میدان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     خانه دولت
  •     وزارت دارایی
  •     وزارت امور خارجه
  •     هتل ماریوت ارمنستان
  •     فواره‌های موزیکال میدان جمهوری
  •     نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ
  •     وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان

هر یک از مکان‌های عنوان شده در اضلاع و جهت‌های مختلف میدان قرار می‌گیرند، با این وجود می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و در بازدید از این میدان، از ابنیه و اماکن مختلف سیاسی و تاریخی ارمنستان نیز دیدن کنید.

در اطراف میدان جمهوری ایروان چه امکاناتی وجود دارد؟

از دیگر موارد قابل ذکر درباره این میدان می‌توان به امکانات رفاهی تفریحی اشاره کرد که در اختیار توریستان و گردشگران قرار می‌گیرد. ایروان پایتخت ارمنستان است و به تبع خدمات رفاهی بهتری را در اختیار مردم قرار خواهد داد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

میدان جمهوری ایروان4

کافی شاپ و رستوران

وجود کافی‌شاپ، رستوران و اماکن ارائه دهنده مواد غذایی نقطه عطفی است که به گردشگران اجازه امتحان غذاهای متنوع و محلی ایروان را می‌دهد. در واقع افرادی که برای بازدید به این میدان مراجعه کرده‌اند با مراجعه به رستوران‌هایی که در اطراف میدان دایر هستند می‌توانند در زمان کمتری به هر نوع غذایی که میل دارند دسترسی پیدا کنند.

به علاوه در این مجموعه‌ها انواع خوراک و نوشیدنی‌های سنتی ارمنستان و بین‌المللی سرو می‌شود که این خود یک برگ برنده‌ برای جذب توریستان بیشتر به شمار می‌آید. دایموند، آرارات، جازوه، ماروو پلو از معروف‌ترین رستوران‌های این منطقه به شمار می‌آیند.

کتاب فروشی

از دیگر مجموعه‌هایی که برای جلب توجه گردشگران در اطراف میدان جمهوری دایر شده، می‌توان به کتاب فروشی‌های بزرگ اشاره کرد که علاوه بر کتاب، امکان خرید کارت پستال‌های زیبا را به عنوان سوغاتی برای شما فراهم نموده است. در این مجموعه شما می‌توانید شماری از کتب ارزنده و متون ادبی نوشته شده توسط برترین نویسندگان ارمنستان و دیگر کشور‌های جهان را خریداری نمایید.

فروشگاه

خرید سوغاتی و اقلام مورد نیاز جزو لاینفک زندگی به شمار می‌آیند به همین دلیل است که در ضلع غربی میدان جمهوری ایروان و در خیابان ابوویان می‌توانید فروشگاه‌های مختلفی را پیدا کنید که تمام اقلام لازم برای خرید سوغاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

ورنیساژ یکی دیگر از فروشگاه‌های بزرگ در این منطقه است که امکان دسترسی در آخر هفته را به آن خواهید داشت و می‌توانید آثار ادبی و هنری زیادی از جمله نقاشی هنرمندان ارمنی و صنایع دستی را خریداری کنید.

بهترین هتل های اطراف میدان جمهوری ایروان

یکی از عامل‌های تعیین‌کننده در قیمت تور ارمنستان، هتل‌های محل اقامت است. اگر قصد دارید از طریق رزرو تور به این کشور سفر کنید بهتر است پیش از سفر مشخص کنید که می‌خواهید در چه نوع هتلی اقامت داشته باشید.

کلیه هتل‌های کشور ارمنستان و شهر ایروان به واسطه گردشگری بودن این کشور از قابلیت و امکانات ویژه‌ای برخوار هستند از این‌رو می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خدمات ارائه شده به شما، بهترین کیفیت را خواهند داشت. از بهترین هتل‌های اطراف میدان جمهوری ایروان می‌توان موارد زیر را نام برد:

  •     بوتیک هتل کالیفرنیا
  •     هتل آرمنیا ماریوت ایروان
  •     هتل توفنکیان هیستوریک ایروان
  •     هتل هالیدی این ایروان – ریپابلیک اسکوئر، ای اچ جی

تور ایروان

روش رزرو تور ایروان

ایروان یکی از زیبا‌ترین شهرهای ارمنستان است که به واسطه داشتن طبیعت بسیار زیبا، جاذبه‌های دیدنی چشم‌نواز و آب و هوای عالی، انتخاب ایده‌آلی برای سفرهای تفریحی به شمار می‌آید. اجرای شو و برنامه‌ها توسط افراد سرشناس، برگزاری کنسرت از سوی خوانندگان معروف و در نهایت نزدیک بودن این کشور به ایران سبب شده تا به عنوان یکی از اولویت‌های سفر ایرانیان شناخته شود، البته برای مسافرت به این کشور داشتن ویزا الزامی است.

ویزای ارمنستان به چند روش صادر می‌شود که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها ویزای توریستی است و مسافران می‌توانند از مزایای آن در سفرهای تفریحی خود استفاده کنند. این ویزا محدودیت زمانی دارد و فرد در بازه زمانی صادر شده آن می‌تواند در ارمنستان اقامت کوتاه مدت داشته باشد.

پس از دریافت ویزای این کشور می‌توانید از طریق یکی از آژانس‌های گردشگری معتبر اقدام به رزرو تور نمایید. قصران گشت یکی از مجموعه‌های حرفه‌ای در این زمینه است که با ارائه بهترین خدمات مسافرتی به مشتریان خود؛ سفری لذت بخش را برای آن‌ها فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی ما در ارتباط باشید.‌

 نتیجه گیری

میدان جمهوری ایروان با تاریخ غنی، معماری چشم‌نواز و فضای دل‌انگیز خود، قلب تپنده پایتخت ارمنستان به شمار می‌رود. این میدان، با جاذبه‌های گردشگری متنوع مانند ساختمان‌های دولتی، موزه‌ها و فواره‌های موزیکال، تجربه‌ای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

آب‌وهوای معتدل و دلپذیر ایروان در فصول بهار و تابستان، فرصت مناسبی برای گشت‌وگذار در این میدان و لذت بردن از فرهنگ محلی و غذاهای ارمنی است. میدان جمهوری نه تنها یک نقطه دیدنی بلکه نماد هویت ملی و تاریخی ارمنستان است که هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

سوالات متداول

  • میدان جمهوری ایروان کجا واقع شده است؟
    میدان جمهوری در مرکز شهر ایروان، پایتخت ارمنستان واقع شده و به راحتی قابل دسترسی است.
  • چه جاذبه‌هایی در میدان جمهوری وجود دارد؟
    در این میدان، می‌توانید از ساختمان‌های دولتی، موزه تاریخ ارمنستان، و فواره‌های موزیکال بازدید کنید.
  • بهترین زمان برای بازدید از میدان جمهوری چه زمانی است؟
    بهترین زمان برای بازدید از میدان، بهار و تابستان است که آب‌وهوای معتدل و دلپذیری دارد.

بنر تماس قصران گشت